دندانپزشکی سیب

سیم کشی دندان چیست و چگونه انجام می شود؟

فرآیند سیم کشی دندان چقدر طول می کشد؟

سیم کشی دندان نوعی روشی درمانی ارتودنسی است که توسط دندانپزشکان برای کمک به اصلاح دندان‌های درهم‌ آمیخته یا کج مورد استفاده قرار می‌گیرد. سیم کشی دندان همچنین به اصلاح دندان گرازی کمک می‌کند. یکی از سوالات رایج برای کسانی که برای اولین بار قصد استفاده از سیم کشی دندان را دارند این است که آیا این روش درد دارد؟ در این مقاله به‌طور کامل به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

هر آنچه باید در مورد سیم کشی دندان بدانید

سیم کشی دندان

سیم کشی دندان یا ارتودنسی یکی از مهم ترین گرایش ها در رشته ی دندان پزشکی است. سیم کشی دندان روشی درمانی و زیبایی به حساب می آید که روی تشخیص و درمان اختلالات و ناهنجاری های فک و دندان ها و اصلاح اختلالات بلع نامناسب تمرکز دارد.

درمان های مبتنی بر سیم کشی دندان می تواند هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان مورد استفاده قرار بگیرد و از براکت های سنتی فلزی نقره ای رنگ تا براکت های جدید که شفاف و نامرئی هستند و کم تر به چشم میان رو شامل می شوند. در ادامه ی این مقاله ی جامع کلینیک سیب مرکز تخصصی سیم کشی دندان پاکدشت نگاهی به برخی از رایج ترین درمان های سیم کشی میندازیم تا بتوانید تصمیم بگیرید کدام یک برای شما مناسب تر و موثرتر است.

فرآیند سیم کشی دندان چقدر طول می کشد؟

فرآیند سیم کشی دندان چقدر طول می کشد؟

یکی از سوالات و دغدغه های افرادی که تحت درمان سیم کشی قرار می گیرند این است که سیم کشی دندان چقدر طول می کشد؟ مشخص کردن یک تاریخ دقیق بسیار مشکل است چرا که ناهنجاری های دندان و فک در افراد متفاوت است و اصلاح آن ها فرآیندی زمان بر است که نمیشه با دقت تخمین زد. با این حال اغلب پزشکان یک راهنمای کلی درباره ی مدت زمان لازم ارتودنسی به بیماران ارائه می دهند.

به طور کلی می شود گفت در مواردی که نیاز به اصلاح وضعیت تنها چند دندان و به شکل محدود و جزیی است طول درمان سیم کشی دندان از ۶ ماه تا ۱۲ ماه زمان می برد. اما در مواردی که پیچیدگی وضعیت فک و دهان بیشتر باشد ممکنه تا ۲۴ ماه یا بیشتر هم زمان برای اصلاح ناهنجاری ها نیاز باشد.

عوامل تاثیرگذار در مدت زمان ارتودنسی دندان

مدت زمان ارتودنسی دندان

همانطور که گفته شد درمان ارتودنسی در افراد مختلف با شرایط متفاوت یکسان نیست. در ادامه عواملی که در مدت زمان مورد نیاز برای ارتودنسی تاثیر دارند را بررسی خواهیم کرد.

سن بیمار

طبعا کودکان و افرادی که سن کمتری دارند مدت زمان کمتری برای اصلاح ناهنجاری های دندان نیاز دارند و با سرعت بیشتری وضعیت دندان ها در آن ها تغییر می کند.

سلامت دهان و دندان

اگر بهداشت دهان و دندان شما به خوبی رعایت شود و دندان های شما در طول دوره ی ارتودنسی آسیب نبیند و خراب نشود، درمان روند عادی را می گذراند. در غیراینصورت برای ترمیم یا درست کردن دندان های خراب باید زمان اضافه ای را صرف کنید که در طول دوره ی سیم کشی شما تاثیر می گذارد.

نوع ارتودنسی

ارتودنسی های فلزی که رایج ترین نوع ارتودنسی هستند نسبت به سایر مدل ها مثل سیم کشی نامرئی و متحرک کارایی بیشتری دارند و قابلیت اصلاح دندان ها را در مدت زمان کوتاه تر دارا هستند.

رعایت دستورالعمل ها

پزشک برای مدت زمانی که تحت درمان سیم کشی دندان هستید دستورالعمل هایی به شما ارائه می دهد که رعایت نکات بهداشتی دهان و دندان و مراجعه ی به موقع به پزشک از جمله این موارد هستند. با دنبال کردن این دستورالعمل ها روند درمان شما بهتر پیش می رود.

تاثیر کشیدن دندان در مدت زمان سیم کشی

در بعضی موارد که بیمار از ناهنجاری شدید فک رنج می برد یا فک کوچکی دارد، پزشک کشیدن یک یا چند دندان را پیش از شروع سیم کشی یا در طول دوره ی سیم کشی تجویز می کند. کشیدن دندان ها و ترمیم جای آن ها به کمی زمان نیاز دارد که ممکنه درمان را طولانی تر کند.

تجربه ی ارتودنتسیت

هرچه پزشک شما در امر سیم کشی دندان حاذق تر و با تجربه تر باشد، طرح درمان صحیح تری برای شما طراحی می کند و روند درمان شما سریع تر پیش می رود. دقت داشته باشید برای انجام سیم کشی دندان حتما به پزشک متخصص ارتودنسی مراجعه کنید و از مراجعه به دندان پزشکان عمومی و تجربی اکیدا خودداری کنید. در کلینیک سیب مرکز تخصصی سیم کشی دندان پاکدشت با تجربه ترین متخصصان ارتودنسی آماده ی ارائه ی خدمات به شما هستند.

شکستن اجزای سیم کشی دندان

اگر با رعایت نکردن موارد ذکر شده توسط پزشک و خوردن غذاهای سفت و چسبنده باعث شکسته شدن براکت ها یا بریدن سیم ارتودنسی شوید کارایی سیم کشی از بین رفته و برای ترمیم سیم کشی باید به پزشک مراجعه کنید. این فرایند درمان شما را به تاخیر می اندازد.

در نهایت درمان ارتودنسی با گذشت مدت زمان بین ۶ تا ۲۴ ماه به پایان می رسد و از دندان های صاف، ردیف و تراز لذت خواهید برد. فرآیند غذا خوردن، صحبت کردن و طرح لبخند شما بعد از درمان ارزش تمام سختی های موجود در پروسه ی درمان را دارد و اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد.

بعد از تکمیل دوره ی درمان ارتودنسی برای فیکس نگه داشتن دندان ها در جای صحیح تا مدتی طولانی پشت دندان های شما سیم نازکی با چسب مخصوص چسبانده می شود که اصطلاحا به آن “ریتینر” Retainer یا نگهدارنده گفته می شود. شما اصلا وجود این سیم را در دهان خود حس نمی کنید و برعکس ارتودنسی و براکت ها هیچ برجستگی آزاردهنده ای برای شما ندارد.

این سیم ممکنه نیاز باشد مادام العمر در دهان شما باقی بماند و چند سال یکبار با سیم جدید تعویض شود.

آیا سیم کشی دندان درد دارد؟

آیا سیم کشی دندان درد دارد؟

برای پاسخ دادن صادقانه به این سوال می توانید از افرادی که ارتودنسی را تجربه کردند کمک بگیرید. در واقع بعد از نصب سیم کشی در دهان شما هیچ دردی را متوجه نمی شوید و می شود گفت بعد از نهایتا یک هفته کاملا به سیم کشی عادت می کنید.

اگر کشش سیم کشی به فک شما فشار می آبد این فشار موقتی است و با یک مسکن خفیف احساس درد به کلی از بین خواهد رفت.

اغلب بیماران تا یک هفته بعد از قرار گرفتن سیم کشی، یا تنظیم های ماهانه ی آن، کمی احساس ناراحتی می کنند و ممکنه به یک تا دو هفته زمان نیاز داشته باشند تا به سیم کشی روی دندان ها عادت کنند. تمام اجزای سیم کشی به شکلی پیشرفته و سبک طراحی و ساخته شدند و هیچ درد یا فشار زیادی را به فک اعمال نمی کنند.

به این ترتیب هر فرد به تدریج با وضعیت مربوط به سیم کشی سازگار شده و به آن عادت می کند.

سیم کشی دندان در چه سنی مناسب است؟

سیم کشی دندان

بهترین سن برای سیم کشی دندان بر اساس نظر پزشک تعیین خواهد شد و وظیفه ی شما در این باره این است که فرزندتان را به موقع برای معاینه ی دندانپزشکی نزد پزشک متخصص ببرید. معمولا ۷ سالگی سن مناسبی است که کودک شما برای معاینه ی وضعیت قرارگیری دندان ها به پزشک مراجعه کند اما برای ارتودنسی کمی زود به نظر می رسد.

در این سن میزان نامرتبی دندان ها و ناهنجاری های فک و دندان شناسایی می شود و زمان مناسب برای ارتودنسی تشخیص داده می شود. معمولا سنین ۱۰ تا ۱۲ سالگی بهترین موقع برای ارتودنسی هستند و فرآیند درمان در این سنین به سرعت انجام می شود، اما با بیشتر شدن سن درمان طولانی تر خواهد شد.

نکات مهم در مورد سیم کشی دندان کودکان

اگر تشخیص پزشک متخصص اقدام به انجام سیم کشی برای اصلاح دندان های کودک شما بود، لازم هست نکاتی را در این باره بدونید که به پیشرفت روند درمان کمک می کنه.

  • کودکانی که از جلو بودن فک، کوچکی فک، نامرتبی و شلوغی دندان ها یا فاصله ی زیاد بین دندان ها رنج می برند باید در اولین فرصت برای معاینه به پزشک متخصص ارتودنسی مراجعه کرده و بهترین روش درمان و اصلاح برای آن ها در نظر گرفته شود.
  • سیم کشی دندان فقط یک درمان زیبایی نیست، انجام سیم کشی دندان کودکان نه تنها در زیبایی و لبخند جذاب آن ها موثر است، بلکه به سلامت دهان و دندان، تراز شدن فک و رفع مشکلات بلع در آن ها کمک می کند.
  • هزینه ی درمان کمتر، سهولت در اجام سیم کشی، سرعت بالای اصلاح اختلالات موجود و جلوگیری از بروز عادات نامناسب دهانی و دندانی از جمله مزیت های انجام سیم کشی دندان کودکان به حساب می آید.

اجزای سیم کشی دندان شامل چه چیزهایی می شود؟

موثرترین و متداول ترین روش برای قرار دادن دندان ها در یک ردیف به شکل منظم درمان ارتودنسی است. در ارتودنسی یا سیم کشی دندان یک سری اجزای خارجی در دهان شما و روی دندان ها کار گذاشته می شوند که این اجزای کلیدی با هم به صاف شدن و بهبود ترازی فک شما کمک می کنند تا به آرامی دندان ها را در موقعیت دلخواه قرار بدهند. در ادامه با بخش های مختلف سیم کشی دندان آشنا می شوید:

براکت ها

براکت ها اجزای فلزی یا سرامیکی مربعی شکل کوچکی هستند که روی سطح هر دندان با چسب مخصوص چسبانده می شوند و برای کنترل حرکت دندان ها موثر هستند.

سیم ارتودنسی

سیم فلزی ظریف و نازکی که به حالت قوس دار روی دندان ها قرار می گیرد و از تمام براکت ها رد شده و آن ها را به هم متصل می کند یکی از اجزای حیاتی ارتودنسی است. نیروی اصلی برای تغییر موقعیت دندان ها در ارتودنسی از طریق این سیم اعمال می شود و سفت بودن آن ممکنه در روزهای اول فشاری به دندان های شما بیاردکه طبیعی است.

کش ارتودنسی یا لایب نیتس

باندهای لاستیکی ظریفی که برای نگه داشتن هر براکت به کار می روند و نقش مهمی در حفظ سطح مطلوب فشار روی دندان ها و نگه داشتن فک در موقعیت صحیح دارند. برای جلوگیری از سایش و اصطکاک، این کش ها هر ۴ تا ۶ هفته یکبار با کش های جدید جایگزین می شوند.

اسپرینگز

اگرچه در ظاهر سیم کشی شما فقط قادر به دیدن براکت های فلزی و سیم رد شده از آن ها هستید، اما روند درمان ناهنجاری های دندان و فک روند پیچیده ای است و اجزای دیگری هم برای اصلاح وضعیت دندان ها به کار می روند. اسپرینگ یا فنرهای کوچکی اغلب در ارتودنسی و روی سیم قوس دار ارتودنسی کار گذاشته می شوند که نیروی اضافی را در قسمت های خاصی اعمال کنند و دندان ها را سریعتر برای جابه جا شدن تحریک کنند. این فنرها در مورد افرادی که دندان های آن ها به فاصله ی بیشتر نیاز دارد و اصطلاحا فک تنگ دارند بیشتر به کار می رود. فنرها معمولا در تمام طول درمان ارتودنسی حضور ندارند و فقط در اواخر درمان به مدت کوتاه استفاده می شوند.

مولارباند

مولارباندها همیشه در درمان ارتودنسی استفاده نمی شوند اما در موارد زیادی برای محکم تر کردن ارتودنسی به کار می روند و تاثیر مثبتی در پیشرفت درمان دارند. مولار باند حلقه ای فلزی است که دور دندان های آخر هر فک کار گذاشته می شود و از سیم کشی پشتیبانی می کند.

سیم کشی در ظاهر یک دستگاه ساده به نظر می رسد اما از جزییات پیچیده و متعددی تشکیل شده تا با فشار ملایمی که به دندان ها وارد می کند به آرامی آن ها را در موقعیت صحیح قرار بدهد. از براکت ها و سیم قوس دار گرفته تا کش ها و فنرهای ارتودنسی همه نقش مهمی در فرایند درمان سیم کشی دندان ایفا می کنند تا به شکل یک دستگاه هماهنگ به ترازبندی و رفع انسدادهای پیچیده بپردازند.

انواع سیم کشی دندان

سیم کشی دندان می تواند از نوع سیم کشی فلزی یا سنتی دندان باشد که رایج ترین نوع درمان ارتودنسی بوده و هست و یا از نوع سیم کشی شفاف و متحرک باشد که ثابت نیست و قابل جابه جایی هست. این نوع سیم کشی هم اگر چه شفاف و بی رنگه و به همین دلیل طرفداران زیادی دارد، اما معایب و محدودیت هایی هم دارد. در ادامه با ویژگی های اصلی انواع ارتودنسی فلزی و شفاف آشنا خواهید شد تا با کمک پزشک و اطلاعات ارائه شده بهترین روش را متناسب با شرایط دندان ها و روحیات شخصی تون انتخاب کنید.

سیم کشی فلزی

این نوع ارتودنسی شامل تعدادی براکت های فلزی است که با روش مخصوص روی دنداهای شما چسبانده می شود و سیم نازکی از آن ها رد شده و آن ها را به هم متصل می کند. براکت های فلزی که با تکنیک خاصی بر اساس شرایط و ناهنجاری های دندان های شما نصب شدند به وسیله ی نیروی اعمال شده در هر مراجعه به پزشک، با مرور زمان دندان های شما را هم تراز کرده و در یک ردیف منظم کنار هم قرار می دهند. سیم رد شده از براکت های فلزی نیرویی در جهت لازم وارد می کند و این فرایند هم تراز شدن و مرتب شدن دندان های شلوغ و به هم ریخته را تسریع می کند.

سیم کشی به روش سنتی و با براکت های فلزی نقره فام شاید به علت برجستگش و رنگ فلزی ناخوشایند به نظر برسه و ظاهری نامطلوب داشته باشد اما در ناهنجاری های شدید فک و دندان ها و نیاز به اصلاحات زیاد در آن ها موثرتر واقع می شود و عملکرد بهتری دارد.

سیم کشی سرامیکی

سیم کشی سرامیکی چیزی شبیه سیم کشی سنتی است و از لحاظ اجزا و روش با سیم کشی فلزی مطابقت دارد. اما جنس براکت ها در این نوع سیم کشی از سرامیک با رنگ سفید و روشن است که برای افرادی که تمایل دارن تاثیر سیم کشی فلزی رو داشته باشند اما برجستگی های فلزی کمتر روی دندان های آن ها نمایان باشد، سیم کشی سرامیکی توصیه می شود. از معایب ارتودنسی سرامیکی جنس شکننده تر و احتمال ایجاد لک بر اثر خوردن و آشامیدن مواد غذایی روی براکت هاست.

سیم کشی شفاف نامرئی Invisalign

ارتودنسی با استفاده از سیم ها و براکت های شفاف و بی رنگ که اصطلاحا سیم کشی نامرئی گفته می شود، در میان مراجعه کنندگان نسبت به سیم کشی رایج به روش سنتی از محبوبیت بیشتری برخوردار است. از دلایل اصلی این محبوبیت می شود به مواردی مثل امکان بیرون آوردن سیم کشی برای مسواک زدن یا غذا خوردن و کمتر دیده شدن سیم کشی اشاره کرد.

در واقع این روش ثابت نیست و می توانید سیم کشی رو در مواقع لزوم بذارید یا دربیارید. این نوع سیم کشی هم به تدریج دندان های شما رو در موقعیت صحیح قرار می دهد و فرم فک شما رو اصلاح می کند. درمان ناهنجاری های دندان ها با اینویزلاین ها یا سیم کشی های متحرک مدت زمان بیشتری طول می کشد و در طول دوره نیاز به تعویض آن ها وجود دارد.

هزینه سیم کشی دندان چقدر است؟

برای تعیین قیمت سیم کشی دندان باید عوامل متعددی را در نظر گرفت و اعلام یک تعرفه ی ثابت برای سیم کشی دندان کار ساده ای نیست. تنها روش تعیین قیمت سیم کشی دندان مراجعه به پزشک و معاینه توسط متخصص ارتودنسی است تا شرایط فک و دندان های شما به خوبی بررسی شده و بعد از طرح درمان و انتخاب روش مناسب قیمت سیم کشی اعلام بشود. در واقع هیچ دو نفری درمان مشابه نخواهند داشت و جزییات درمان هرکس با دیگری تفاوت دارد.

از جمله عواملی که در قیمت سیم کشی دندان تاثیر مستقیم دارند می شود به موارد زیر اشاره کرد:

  • سن مراجعه کننده
  • میزان ناهنجاری های فک و دندان ها
  • سیم کشی یک فک یا دو فک
  • روش سیم کشی
  • نوع و شدت ناهنجاری ها
  • تخصص و تجربه ی متخصص ارتودنسی

علاوه بر موارد ذکرشده در بالا اگر در طول دوره ی درمان نیاز به کشیدن دندان داشته باشید هزینه ی کشیدن دندان به هزینه ی درمان شما اضافه خواهد شد. همچنین ممکن است بر اثر خوردن غذاهای سفت و چسبنده و یا رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی در مواقع خاصی براکت ها شکسته و نیاز به نصب براکت جدید داشته باشید که در این صورت باید هزینه ی براکت جدید را بپردازید.

برای اطلاع از هزینه سیم کشی دندان می توانید با مراجعه به کلینیک سیب مرکز تخصصی سیم کشی دندان پاکدشت از مشاوره های پزشک متخصص ارتودنسی بهره مند شده و اطلاعات و جزییات مورد نیاز را دریافت کنید.

مروری کلی بر سیم کشی دندان

روز نخست بعد از قرار گرفتن سیم کشی روی دندان های شما ممکن است غذا خوردن کمی دشوار بوده و بیش از حالت عادی طول بکشد. توصیه می شود در روز اول غذاهای مایع و نرم مثل سوپ و آش و سیب زمینی پخته مصرف کنید تا با سیم کشی کم کم سازگار شوید.

احساس ناراحتی سیم کشی در دهان شما بعد از چند روز به کلی از بین رفته و کاملا به آن عادت خواهید کرد و با پیشرفت آن و مشاهده ی مرتب شدن دندان ها به مرور از آن لذت خواهید برد.

به تاریخ های ویزیت که توسط پزشک برای شما تعیین خواهد شد پایبند باشد و برای تعویض کش ها و تنظیم سیم ارتودنسی به موقع به پزشک مراجعه کنید. اعمال تنظیمات لازم توسط پزشک برای پیشرفت ارتودنسی ضروری بوده و به درمان شما سرعت می بخشد. در هر بار ویزیت ممکن هست با اعمال نیروی جدید کمی احساس ناراحتی کنید که کاملا طبیعی بوده و به سرعت برطرف می شود.

ارتودنسی دندان یا سیم کشی دندان : اصلاح فرم دندان

ارتودنسی دندان یا سیم کشی دندان یکی از روش های اصلاح فرم و شکل ظاهری دندان می باشد که در این روش درمانی با استفاده از سیم های مخصوص دندان ها را به صورت مرتب در یک ردیف قرار می دهند که پس از مدتی دندانها به محل جدید خود حرکت می کند. این روش درمانی مناسب دندانهایی است که عقبت تر و جلوتر از سایر دندانها قرار گرفته و یا کج می باشند. برای سایر مشکلات ظاهری دندان مانند شستگی و یا لب پریدگی ، زردی و لک های روی دندان می توانید از روش های کامپوزیت دندان و لمینت دندان استفاده کنید.

ارتودنسی به چه بیمارانی توصیه می‌شود؟

بعضی از مشکلات دندانی که با بهره‌گیری از ارتودنسی می‌توان آنها را اصلاح کرد، عبارت است از:

آندربایت: آندربایت اختلالی است که در آن فک پایین جلوتر از فک بالا قرار دارد، در نتیجه دندان‌های پیشین فک پایین جلوتر از دندان‌های پیشین فک بالا قرار می‌گیرد.

فاصله‌دار بودن دندان‌ها: فاصله بین دندانی پی‌آمد عامل‌های متعددی چون دندان غائب، کوچک بودن دندان‌ها یا بزرگ بودن فک است. البته فاصله بین دندانی فقط ظاهر دندان‌ها و زیبایی لبخند را خدشه‌دار می‌کند و آسیبی به دندان‌ها نمی‌زند.

جلو بودن دندان‌های پیشین بالا: این ناهنجاری بر عملکرد و ظاهر دندان‌ها تاثیر می‌گذارد. در این حالت دندان‌های بالا بسیار جلوتر از دندان‌های پایین است یا این که دندان‌های پایین به اندازه کافی جلو نیست.

بی‌نظمی و به‌هم‌فشردگی دندان‌ها: این مشکل زمانی پیش می‌آید که فضای کافی برای بیرون زدن دندان‌ها از لثه وجود نداشته باشد. این عارضه غالباً با استفاده از وسیع کننده کام یا تراش دادن و کوچک کردن بعضی دندان‌ها اصلاح می‌شود. چنانچه مشکل به این روش‌ها حل شود، دیگر نیازی به کشیدن دندان برای ایجاد فضا و مرتب کردن بقیه دندان‌ها نخواهد بود.

کراس بایت: برخلاف بایت ایده‌آل که در آن دندان‌های بالا اندکی جلوتر از دندان‌های پایین است، در عارضه کراس بایت دندان‌های بالا عقب‌تر از دندان‌های پایین قرار می‌گیرد. این نوع بایت غالباً پی‌آمد رشد نامناسب فک است و اگر به موقع اصلاح نشود، باید جراحی اصلاحی فک در آینده انجام شود.

اوربایت: دندان‌های پیشین فک بالا بیش از حالت ایده‌آل همپوشی عمودی با دندان‌های پیشین فک پایین دارد، این عارضه گاهی باعث می‌شود که دندان‌های قدامی پایین سقف دهان را گاز بگیرد.

اپن بایت: چون دندان‌های پیشین بالا و پایین همپوشی ندارد، عملکرد جویدن بیمار مختل می‌شود و برای مثال نمی‌تواند به راحتی به ساندویچ گاز بزند. اپن بایت عادت‌های نامطلوب متعددی، مانند زبان زدن را ایجاد می‌کند.

مدت زمان سیم کشی دندان چقدر است؟

ارتودنسی دندان یکی از بهترین درمان های دهان و دندان محسوب میگردد اما در این درمان تشخیص نوع دستگاه استفاده شده برای هر بیمار و مهارت متخصص ارتودنسی بسیار مهم است. چرا که متخصص ارتودنسی با تجربه است که میتواند با توجه به تکنیک های نوین و بهره گیری از به روزترین و مدرن ترین روش ها، طول مدت درمان بیمار را کاهش داده و همچنین میزان اثر گذاری را بر روی دندان های بیمار بیشتر نماید. به همین دلیل بسیاری از افراد همه روزه به دنبال متخصصی با تجربه برای شروع این درمان هستند. مدت زمان سیم کشی دندان (ارتودنسی) به عواملی دیگر هم وابسته است که به معرفی آنها می پردازیم.

سیم کشی دندان

یا سیم کشی دندان عوارضی هم به همراه خواهد داشت؟

به طور کلی روش های مختلف درمان ارتودنسی ، ناراحتی و آزردگی بسیار کمی را به همراه خواهند داشت. مگر اینکه فرد بیمار از توصیه های پزشک پیروی نکند یا در استفاده از دستگاه ارتودنسی همکاری های لازم را انجام ندهد و یا بهداشت دندان های خود را رعایت نکند.اگر شما مقید و تابع دستورات دکتر ارتودنسی خود باشید نباید نگران مشکلات یا عوارض احتمالی انواع درمان ارتودنسی باشید.

روند سیم کشی دندان چگونه است؟

در ابتدا متخصص ارتودنسی، معاینات بالینی را برای تشخیص نوع درمان ارتودنسی، میزان ناهنجاری های فکی و دندانی و فرم دندان ها فرد انجام می دهد. سپس عکس برداری از دهان و دندان های فرد صورت می گیرد. بعد از معاینات، در مورد روش ارتودنسی با بیمار مشورت می شود و روش های توصیه ایی متخصص ارتودنسی به فرد ارائه خواهد شد.

نکته مهم قبل از انجام درمان ارتودنسی چک کردن میزان پوسیدگی دندان های فرد است چرا که بر روی دندان هایی با میزان پوسیدگی نسبی ارتودنسی صورت نمیگیرد و قبل از آن پوسیدگی دندان های فرد درمان خواهد شد.

سخن پایانی

به خاطر داشته باشید برای انجام سیم کشی دندان یا هر عمل دیگری مزایا و معایب آن را کاملا بررسی کرده و از تمام جوانب به آن نگاه کنید تا هوشمندانه ترین تصمیم را بگیرید. سیم کشی دندان با تمام هزینه ها و طول درمان ارزش یک عمر لبخند زیبا و دهان و دندان هایی تراز و سالم را داره و به انتظاری که باید بکشید می ارزه.

تمام ناراحتی ها و فشارهای ارتودنسی را می شه مدیریت کرد و با استفاده از داروهای ضد درد خفیف که تنها در مواقع تنظیم سیم ممکنه به آن ها نیاز داشته باشید قابل تحمل هستند. شستشوی دهان با آب و نمک و استفاده از موم ارتودنسی که در داروخانه ها موجوده راه های دیگه برای از بین بردن فشار سیم کشی هستند که می تونید بر اساس تشخیص پزشک و سلیقه ی خودتون یکی از آن ها را انتخاب کنید.

برای دریافت اطلاعات کامل و جزییات مورد نیاز برای سیم کشی دندان های خود می تونید با کارشناسان کلینیک سیب مرکز تخصصی سیم کشی دندان پاکدشت تماس بگیرید و برای هماهنگ کردن وقت معاینه با متخصص مجرب ارتودنسی در این مرکز هماهنگی های لازم را انجام بدید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق مطالب برای دندانپزشکی سیب محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.