بهترین متخصص عصب کشی در پاکدشت

عصب کشی دندان

دندانپزشکی شامل مجموعه‌ای از درمان‌ها برای زیبایی، ترمیم و سلامت دندان است. در این میان عصب کشی یکی از تخصصی‌ترین درمان‌های این شاخه از علوم پزشکی محسوب می‌شود. به همین دلیل لازم است قبل از شروع روند درمان به دنبال بهترین متخصص عصب کشی باشید تا بتوانید بهترین نتیجه را نیز دریافت کنید. از آنجا که عصب کشی مستقیما با پالپ و بافت داخلی دندان و همچنین بافت اطراف ریشه در ارتباط است، دقت به مهارت متخصص دوچندان خواهد شد. از سوی دیگر برخی آسیب‌ها در طی روند درمان باید توسط متخصصین این حوزه شناسایی شود. به عنوان مثال علم اندودانتیکس که به شناسایی آسیب‌های وارده به بافت و ریشه دندان می‌پردازد، باید توسط متخصص اندودنتیست انجام شود.

اگر شما هم به سلامت دندان خود اهمیت زیادی می‌دهید، قطعا درمان خود را به یک متخصص عصب کشی با تجربه خواهید سپرد…

عصب کشی دندان (درمان ریشه)

گاهی اوقات آسیب‌های وارده به دندان‌ها به حدی می‌رسد که استفاده از روش‌های سطحی هیچ تاثیری در بهبود آن نخواهد داشت. در چنین مواقعی بهتر است از روش‌های تهاجمی‌تر به نام درمان ریشه (root canal therapy) یا همان عصب کشی دندان استفاده شود. این روش از آسیب بیشتر به دندان جلوگیری خواهد کرد. در طول این پروسه درمانی بافت پالپ دندان که از عروق و اعصاب تشکیل شده است، تخلیه می‌شود. پس از تخلیه متخصص دندان را ضدعفونی کرده و با موادی به نام گوتاپرکا پر می‌کند.

متخصص عصب کشی

دلایلی که باعث آسیب به پالپ دندان می‌شوند

دلایل زیادی باعث آسیب به پالپ دندان می‌شوند. معمولا این دلایل با بررسی متخصص عصب کشی قابل تشخیص خواهد بود. از جمله دلایل عمده در بروز این مشکل عبارتند از:

• پوسیدگی وسیع
  • دندان‌های پر شده قدیمی
  • ترک و شکستگی در دندان
  • سایش دندان

نحوه یافتن بهترین متخصص عصب کشی

عدم رعایت بهداشت دندان و درمان به موقع آن می‌تواند باعث بروز مشکلات خطرناکی نظیر بیماری‌های قلبی عروقی شود. انجام معاینات به صورت دوره‌ای و چکاپ دندان‌ها می‌تواند ضمن حفظ سلامتی دندان از بروز بیماری‌های مربوط به لثه و غیره پیشگیری کند. شاید این موضوع بدیهی باشد، اما چالش اصلی برای بسیاری از افراد یافتن یک متخصص حرفه‌ای است.

در ادامه چند نکته را به شما آموزش می‌دهیم. توجه به این نکات می‌تواند در انتخاب بهترین متخصص عصب کشی دندان به شما کمک کند:

• دندانپزشک خوب باید برای عصب کشی هر دندان، چه جلو چه عقب، آمادگی کافی داشته باشد. وی باید بتواند تمام روند درمان را بدون استرس و با تسلط کافی طی کند.
  • متخصص درمان ریشه باید زمان شناس خوبی باشد و در نوبت تعیین شده درمان بیمار را آغاز کند.
  • متخصص ایده آل کسی است که علت بیماری را شناسایی کند و با بهترین روش درمان را آغاز نماید.
  • بهترین عصب کشی دندان علاوه بر تخصص و مهارت دندانپزشک به علم روز و جدیدترین متد درمانی نیز نیاز دارد. تنها با بهره گیری از تکنولوژی و فناوری به روز شده می‌توان بهترین درمان را انجام داد.

فراموش نکنید عصب کشی از جمله درمان‌های حساس در پزشکی است. به همین دلیل یافتن دندانپزشک حاذق و باتجربه اهمیت زیادی دارد. چرا که درمان ریشه بدون آموزش، تجربه و تجهیزات پیشرفته تا حدودی غیرممکن است.

دندانپزشکی پاکدشت مجموعه از پزشکان و متخصصان برای رزرو وقت با در ارتباط باشید

مراحل عصب کشی دندان

مراحل عصب کشی دندان (درمان ریشه)

پروسه درمان ریشه در کلینیک‌های دندانپزشکی انجام می‌شود. متخصص عصب کشی، دندان خراب شما را معاینه می‌کند و با استفاده از اشعه ایکس تشخیص خود را تایید می‌کند. چنانچه نیاز به درمان ریشه دارید، این پروسه نیز برای شما انجام خواهد شد.

اگر با مراحل عصب کشی دندان آشنایی ندارید، باید بدانید این روند درمانی از ۴ مرحله تشکیل شده است. در ادامه این ۴ مرحله را بررسی خواهیم کرد:

مرحله اول: بی حس کردن دندان

در اولین گام، دندانپزشک برای کاهش درد مقداری داروی بی حسی به لثه تزریق می‌کند. این کار باید بر روی لثه‌هایی انجام شود که در نزدیکی دندان‌های خراب قرار دارند. پس از این کار لثه ها به صورت موضعی بی حس شده و دردی حس نمی‌شود. البته اگر عفونت و پوسیدگی عمقی باشد، زمان بیشتری برای بی حسی دندان نیاز است.

بهتر است بدانید گاهی متخصص عصب کشی برای کاهش عفونت دندان، از داروهای آنتی بیوتیک استفاده می‌کند. در این موارد عصب کشی به ۱۰ تا ۱۵ روز بعد موکول می‌شود.

مرحله دوم: برداشت پالپ

پس از بی حسی، نوبت به حذف پالپ دندان می‌رسد. در این مرحله متخصص عصب کشی دندان با ایجاد شکافی سعی می‌کند پالپ دندان را پیدا کند. هر زمان پالپ آلوده یا خراب دیده شد، باید با استفاده از ابزارهایی به نام فایل برداشته شود. اگر این پروسه به درستی طی شده باشد، می‌توان وارد کانال عصبی دندان شده و آن را خارج کرد. مشاوره با متخصص دندانپزشکی در کلینیک سیب پاکدشت

مرحله سوم: تمیزی و تزریق آنتی بیوتیک

حالا که عصب کشی تا برداشتن پالپ دندان پیش رفته، دندانپزشک بایستی کانال باز شده را با آنتی بیوتیک پوشش دهد. این کار باعث بهبود عفونت و جلوگیری از عود آن خواهد شد. پس از تمیز کردن و ضد عفونی کردن کانال، متخصص باید دندان را با خمیر مخصوصی به نام سیلر و ماده‌ای به نام گوتاپرکا پر کند. معمولا برای جلوگیری از عفونت مقداری آنتی بیوتیک نیز برای بیمار تجویز می‌گردد.

مرحله چهارم: پر کردن

در مرحله پایانی عصب کشی دندان شکافی که در ابتدای درمان ایجاد شده بود، به صورت موقتی پر خواهد شد. در واقع به کمک سیلانت سوراخ و درز کانال‌ها بسته می‌شود تا بزاق وارد آن‌ها نشود. پس از گذشت مدتی چونکه دندان دیگر مقاومت قبلی را ندارد، باید از یک روکش مناسب استفاده کنید. بهترین متخصص عصب کشی باید از روکش‌های مناسبی مطابق نیاز شما استفاده کند.

بهترین کلینیک عصب کشی دندان

درمان ریشه (عصب کشی) ممکن است بدون درد انجام شود و نیازی به بی حسی نباشد. اما گاهی نیز می‌تواند درد زیادی به بیمار متحمل کند. اگر دندان شما قبل از درمان درد شدیدی داشته، احتمال درد حین درمان بالاتر خواهد بود. چنانچه متخصص از تکنیک و روش مناسبی استفاده کند، این درد نباید بیش از چند ثانیه طول بکشد.

اگر به دنبال بهترین متخصص عصب کشی هستید، کلینیک سیب می‌تواند با دندانپزشکانی با دانش و امکاناتی بی نظیر از جمله دستگاه Quick Sleeper و لیزر بهترین پیشنهاد برای شما باشد. با خدمات این کلینیک می‌توانید درمان عصب کشی بدون درد را تجربه کنید.