دندانپزشکی سیب

بلیچینگ دندان چیست؟

 بلیچینگ دندان یکی از روش های علمی و موثر در سفید کردن دندان ها می باشد که امروزه بسیار از آن استفاده می شود. افراد با انجام بلیچینگ می توانند رنگ دندان های خود را تغییر بدهند و به رنگ دلخواه خود دست بیابند و دندان های زیبایی داشته باشند. رنگ دندان‌ها به مرور زمان و با افزایش سن تغییر می کند. این رنگ بد دندان در اثر نفوذ رنگ دانه ها به ساختار لوله ای شکل مینا و تغییر مواد معدنی عاج صورت می‌گیرد و موجب ایجاد رنگ زرد در دندان می شود. بسیاری از افراد نیز به دلایل مادرزادی دارای رنگ مناسبی در دندان نمی باشند . از آن جائی که سفیدی دندان‌ها به طور ناخود آگاه نشانه‌ای از جوانی و زیبایی بر شمرده می‌شود و در زیبایی فرد تاثییرات بسیاری دارد ، همواره سفید کردن دندان ها که در علم پزشکی به آن بلیچینگ نیز گفته می شود، از محبوبیت برخوردار بوده است. این نکته قابل ذکر است که بلیچینگ دندان برروی دندان های روکش شده و همچنین روکش ایمپلنت دندان قابل انجام نمی باشد.

علل تغییر رنگ

 دو گروه داخلى و خارجى هستند:

١- هنگامی که رنگ سطح خارجی دندان تغییر می کند با پاک کردن و تمیز کردن سطح دندان های می توان آن را برطرف نمود.  دلایل آن: استعمال دخانیات، رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان، کلرهگزیدین، باکترى هاى کروموژنیک و استفاده از نوشابه و خوراکی های رنگی.

٢-تغییر رنگ هاى داخلى که به وسیله بلیچینگ قابل برداشتن است و درون بافت دندان است. علل تغییر رنگ هاى داخلى: افزایش سن،خوراکى ها و نوشابه هاى رنگى،ترک هاى ریز مینایى،آمیلوژنزیس و دنتینوژنزیس ایمپرفکتا، دخانیات، کلرهگزیدین، مصرف تتراساکلین، وجود فلوراید بیش از حد در آب، یرقان شدیددر نوزادان، پوسیدگى دندان، نازک شدن مینا، ترمیم هاى آمالگام، درمان نادرست ریشه، تروماى دندان.

ما در کلینیک سیب به طور تخصصی این خدمات را به شما عزیزان ارائه می دهیم.

کلینیک دندانپزشکی سیب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق مطالب برای دندانپزشکی سیب محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.